2010.10.31. 23:30 Nóri és Csavargó

Vasárnap - Coffs és Port

Vasárnap reggel gyorsan írtunk egy posztot a sátorból, hogy nyaralunk és nincs internet (ez utóbbi ugyan paradoxon, de kit zavar). Aztán gyorsan ledzsaltunk a tengerpartra reggelizni, bár a szél majdnem elfújta a konzerveket. Megnéztük a vasárnapi piacot, ahol tojást, zöldséget, könyvet, dísztárgyakat és úgy általában mindent lehet kapni - még thai masszázst is -, majd megkerestük a marha hosszú mólót. Igazán impozáns. A parton (pontosabban tengeren és szárazföldön egyaránt) épp vízimentő-verseny folyt, amin 8-14 éves gyerekek (még csak ún. kadétok) vettek részt, és nagyon komolyan vették! Ennyit a társadalmi felelősségvállalásról.

Majd átballagtunk a vészmadarak szigetére (Muttonbird Island), ahol vészmadarat ugyan egyet sem láttunk, de a kilátás gyönyörű volt. Ha az ember Coffsban jár, muszáj megnéznie az esztétikailag ugyan vitatható, ám helytörténetileg alapvető Big Bananát, a Nagy banánt. (Ezen a területen vállalkozó kedvű ausztrálok a múlt században banántermesztésből terveztek megélni, ami kezdetben nem volt túl jövedelmező. Aztán megépítették a vasutat, és akkor fellendült a banánipar. Jelenleg Ausztrália egy csomó gyümölcsöt importál, de banánt nem. Másrészt a Big Banana Ausztrália további nagyjainak - avokádó, ananász, mangó, rák, pisztráng, merinói juh! - soraiba tartozik.) A - magától értetődően - banán alapú finomságokat kínáló büfé után rögtön a cukorkaboltba tepertünk, ahol a cukorkáknál is érdekesebb volt nézni, ahogyan készülnek.

A nagy banánozás közben el is ment az idő, úgyhogy a botanikus kertről lemondtunk, inkább bevásároltunk a vacsorához. Annyit szemeztünk már a barbecue-sütőkkel, hogy ki kellett próbálnunk. Vacsi után pedig még nem volt vége a napnak: obszervatóriumba mentünk! Az időjárás ugyan nem volt túl kegyes, ennek ellenére láttuk a távcsőben a Jupitert, gyűrűkkel-holdakkal együtt! A távcsövezés után (helyett?) tartott előadás alatt Bálint jól kialudta magát, úgyhogy este 10-kor még kedve szottyant sétálni egy órácskát. Velem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.